Strävsamma/Sagas dagbok!

Akutmatte Berättar!

Strävsamma som jag numera kallar för Saga har i dag tisdag den 27/10-09 bott hos mig i en vecka. Ända sedan Saga kom har hon skött lådan exemplariskt. I fredags klappade jag henne så att hon började spinna. Hon tycker mycket om att leka med sin boll när man kastar den.
 
När det gäller mat är hon lite speciell, hon äter inte räkor, skinka, kyckling eller burkmat i nu läget. Hon äter bara torrfoder. När man håller fram någon mat i handen så kommer hon alltid fram och luktar vad det är, innan hon ratar det.
 
Sen i Fredags har jag öppnat till vardagsrummet, så hon går nu i hela lägenheten och inte bara i köket/hallen. Det fungerar jättebra, hon går inte bara och gömmer sig.
 
Hon har blivit jätteduktig på att lysstra till sitt namn, hon kommer när man lockar på henne. Men hon är fortfarande lite försiktig och har inte börjat stryka sig mot mina ben än. Men det kommer för hon har börjat stryka sig mot min möbler.
 
Jag får klappa henne varje gång jag ger henne mat om jag sitter på huk. Men vi tränar och jag märker redan nu att med tiden kommer det bli lättare och lättare att klappa mysiga och lekfulla Saga.
 
Hälsningar från Akutmatte Marika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0