Salmiak är riktigt modig!

I dag torsdag den 9 december har Salmiak bott hos mig i 2 veckor.  Sedan flera dagar tillbaka är han framme och busar han är mycket modigare nu och ligger inte längre bara under sängen å spanar.

Det är så synd att vi inte från början ser till så att våra katter blir kastrerade och inte bara lämnar dem ute när man flyttat eller tröttnat på dem. Jag undrar ofta hur Salmiak blivit behandlad under sitt första år i livet, jag önskar att han hade sluppit behöva vara så rädd och osäker på oss människor.

Jag är så stolt över hur fort han gör framsteg och mer och mer vågar lita på att jag endast vill honom det bästa. För honom måste jag vare en enorm storväxt jätte som går om kring och gör massa konstiga saker hela dagarna....

När jag sitter i soffan har han börjat komma fram och lukta på mina fötter och ben, vad är detta för konstig individ tänker han kanske. Hans bästa kommunikationsmedel när jag kommer gående är att fräääsa riktigt högt man vet ju aldrig om denna människa är lite farlig ändå.....

Men tro det eller ej men sedan några dagar har Salmiak börjat jama ett hest litet jamande istället, det är klart man blivit hes när man ska visa sig stor och stark genom att fräsa hela tiden.

Det bästa Salmiak vet är när man leker med honom och han får jaga efter snören men som vanligt när man ska filma blir det inte lika mycket fart i leken...


Kommentarer
Postat av: Lena

Hej! Salmiak kom till Kattstallet med sin mamma Grynet (som numera bor hos mig i Blackeberg!) o sina 2 syskon som liten unge, så hans första år var på Stallet faktiskt.

2010-01-05 @ 17:07:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0